Oude Rijn Tandartsen in Alphen aan den Rijn staat voor compromisloze kwaliteit en onverdeelde aandacht voor de patiënt. Het team bestaat uit 20 medewerkers en biedt een breed scala aan specialiteiten en expertise. 

Office Manager Sandra Twilt: ‘Veel mensen vinden het spannend om naar de tandarts te gaan. Wij doen er alles aan zodat mensen zich op hun gemak voelen. Zeker als mensen langer niet zijn geweest kan het zijn dat ze meer zorg nodig hebben. Het is dan fijn dat we dat allemaal binnen de praktijk kunnen bieden, zodat mensen niet extern ergens terecht moeten. Er wordt door onze behandelaars goed geluisterd en er wordt de tijd genomen voor een goede uitleg, zodat mensen goed voorbereid zijn en er eventuele angst wordt weggenomen.’  

Oude Rijn Tandartsen combineert toegankelijkheid met toonaangevende tandheelkundige knowhow, met veel aandacht voor een persoonlijke benadering, bijvoorbeeld door het voorkomen van wachttijden, het streven naar een vast aanspreekpunt en het creëren van een eigen wachtplek bij elke behandelkamer.

Processen perfect georganiseerd

Om dit allemaal waar te kunnen maken moeten de praktijkmanagement processen perfect georganiseerd zijn. De DentalRules software wordt hierbij als belangrijk hulpmiddel ingezet. Sandra: ‘Door te werken met het Rooster is er echt vooruitgang geboekt. Voorheen werd het rooster in een Excelbestand gemaakt, maar in DentalRules is het veel overzichtelijker. Je kunt in één oogopslag zien welke kamers bezet zijn, of er sprake is van onderbezetting en bij uitval van een behandelaar kun je snel schuiven zodat er sprake is van een goede inzet. Dankzij DentalRules kunnen we effectiever werken.’

‘Dit geldt ook voor het borgen van kwaliteitsprocessen middels de Taakomgeving. We weten zeker dat de kamers goed schoongemaakt zijn en dat alle taken die tussentijds moeten gebeuren ook tijdig plaatsvinden. Dit geldt zowel voor de dagelijkse als de periodieke taken. En ik moet zeggen dat in de net gelanceerde nieuwe taakomgeving alles nog overzichtelijker en beter controleerbaar is geworden. We maken er breed gebruik van, zowel in de backoffice als de frontoffice. Niet alleen in de behandelkamers, maar ook administratieve taken, denk aan veranderingen die spelen als een patiënt 16 jaar of bijna 18 jaar wordt. Heel fijn werken met een reminder.’  

Alles digitaal inzichtelijk

De praktijk van Oude Rijn Tandartsen is gestart in juni 2022 en omvat vijf behandelkamers. Al vrij snel werd besloten om DentalRules in te gaan zetten. ‘Ik had al ervaring met DentalRules vanuit een vorige baan. Ik was heel erg blij dat we er hier ook mee gingen werken, want het is een fijn programma en het is heel handig om alles digitaal inzichtelijk te hebben. We zijn nu bezig met de voorbereidingen om een tweede praktijk te openen in Leiden. Dat doen we met dit team, dat verder zal worden uitgebouwd. Het is dan ideaal dat we de achterliggende processen meteen op orde hebben. We zijn nu ook bezig om naast de registratie van hoekstukken en implantaten ook de protocollen in de software onder te brengen, zodat alles op één plek snel terug te vinden is.’

‘Over de dienstverlening van DentalRules zijn we erg positief. Als ik er een keer niet uitkom, dan kan ik mailen, een ticket inschieten of een belafspraak inplannen. Afhankelijk hoe dringend mijn vraag is, kies ik dat wat het beste past. Er wordt altijd vlot gereageerd en je wordt geholpen door mensen die weten waar we het over hebben. Dit is erg prettig, want het werk blijft daardoor nooit stilliggen.’

Rust en overzicht

Het op een gedegen manier met professionele praktijkmanagement software van DentalRules werken sluit helemaal aan bij de kernwaarden van Oude Rijn Tandartsen. Als er rust en overzicht heerst en regelgeving geborgd is, dan kan immers alle focus op de cliënt gericht worden met een compromisloze kwaliteit.

Plan een adviesgesprek

Ervaar zelf het gebruiksgemak van DentalRules. Neem contact met ons op voor een persoonlijk adviesgesprek en ontdek hoe we uw praktijk kunnen ondersteunen.

nl_NLNL