Alle benodigde protocollen binnen de mondzorg | DentalRules

Verschillende protocollen

Verschillende
protocollen

Wij ondersteunen u in het realiseren van effectieve protocollen en een effectieve werkwijze

Voor efficiënte processen binnen de praktijk en het voldoen aan wetgeving heeft een praktijk protocollen nodig vanaf het opstarten tot aan het afsluiten van de praktijk. Het is van belang dat iedereen de protocollen kent en ernaar handelt.

Een protocol, dan wel een werkwijze, is niet alleen iets wat van bovenaf wordt opgelegd en waar ‘iedereen maar naar te werken heeft’. Het is belangrijk om dit als team te bespreken en ervoor te zorgen dat iedereen snapt waarom een protocol geschreven is zoals hij geschreven is en het er ook mee eens is. Zo kan het voorkomen dat iemand het er niet mee eens is en misschien wel een erg goed idee heeft om dit te optimaliseren. Zolang dit kan binnen de richtlijnen, kunt u op deze manier als team de processen binnen uw praktijk optimaliseren.

Verder is het belangrijk om te bepalen wíe wélke kennis moet hebben en mensen verantwoordelijk te maken voor bepaalde processen. Wanneer protocollen door het team worden gedragen en deze actueel worden gehouden door specifieke onderdelen te bespreken tijdens een teamoverleg resulteert dit in tijdswinst, zekerheid en duidelijkheid binnen de praktijk.

Maar hoe wordt zo’n protocol dan geschreven? Om te beginnen adviseren wij om overal dezelfde structuur te hanteren.

  1. Doel: Wat is het doel van het protocol? Waarin moet deze werkwijze/dit protocol resulteren?
  2. Benodigdheden: Wat is er nodig, wat betreft materialen, om het gewenste doel te realiseren
  3. Werkwijze: Welke stappen moeten doorlopen worden?
  4. Probeer dit niet te gedetailleerd te omschrijven indien dit niet nodig is.
  5. Criteria: Aan welke eisen moet voldaan worden?
  6. Instructie: Welke instructie wordt gegeven aan de patiënt?

Dit zijn de onderdelen waarop wij u gaan ondersteunen. Wij stellen een database voor u beschikbaar waar alle benodigde model-protocollen te vinden zijn. Wanneer u klant van ons wordt, vragen wij uw huidige protocollen op, bekijken waar u eventueel nog model-protocollen mist en voegen deze bij. Daarna kunt u zelf uw huidige protocollen vergelijken met onze model-protocollen en zo uw protocollen optimaliseren. Heeft u vragen over onze model-protocollen of uw eigen protocol? Wij helpen u graag.

Wat vinden wij belangrijk?

Klanttevredenheid

Wij vinden het belangrijk dat de software u ook echt helpt.

Hoogste kwaliteit

Wij streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit.

Uw feedback

Wij gebruiken uw feedback om ons systeem te verbeteren.

Zekerheid

U kunt gerust zijn dat alles op orde is.

Wat bieden wij onze klanten?

Interim Praktijkmanagement

Ondersteuning van een ervaren praktijkmanager bij u in de praktijk.

ISO-9001/HKZ-certificering

Patiëntenquête

Voor de KRT-punten en gekoppeld aan uw medewerkers.

Video’s

Uitlegvideo’s over nieuwe wet- en regelgeving.
Menu